Super Fly (1972) Poster

(1972)

Ron O'Neal: Priest

Photos 

Quotes 

  • Youngblood Priest : I'm gettin' out, Eddie.

    Eddie : Gettin' outta what?

    Youngblood Priest : The cocaine business.

    Eddie : Oh, sweet. Sh*t. Say, those junkies must have knocked a hole in your head. You're gonna give all this up? 8-Track Stereo, color T.V. in every room, and can snort a half a piece of dope everyday? That's the American Dream, nigga! Well, ain't it? Ain't it?

  • Georgia : Look maybe you should get out now now before something really bad happens. I could be happy with a plain life, a poor one if only you were.

    Youngblood Priest : Look what would I do? With my record I can't even work civil service or join the damn army. If I quit now, then I took all this chance for nothing and I go back to being nothing. Working some jive job for chump change day after day. Well if that's all I'm supposed to do then they gonna have to kill me 'cause that ain't enough.

  • Deputy Commissioner : Well, I don't give a god damn where your head is. You're gonna work for me until I tell you to quit.

    Youngblood Priest : You don't own me pig. And no motherf*cker tells me when I can split.

    Deputy Commissioner : Who the f*ck do you think you're talking to?

    Youngblood Priest : I'm talking to you, you redneck faggot.

  • Youngblood Priest : [while Reardon's pointing a gun at him]  Kill me, Reardon! Kill me like you did Scatter, and you are one dead pig!

    Deputy Commissioner : What did you call me?

    Youngblood Priest : Deputy Commission Reardon. Yeah, that's right. I know your name, I know *all* about you: your wife, that big-legged daughter of yours, and even that faggot son. Do it! Yeah, go ahead. I'm to the point I ain't afraid to die. But you kill me, and you and your whole f*ckin' family die.

    Deputy Commissioner : That's bullshit!

    Youngblood Priest : I ain't bullshittin' you, captain. I took a $100,000 contract out on your life, your wife, *everybody*! You'll all be hit if I die. Yeah, if I choke on a chicken bone, all the Reardons is dead.

  • Youngblood Priest : Don't argue with me, man, I'm trying to give you a chance. Now, if you don't get me my money *tonight*, I'm gonna put that young girl of your's out on whore's row.

    Fat Freddie : Listen, Priest, that's my wife you're talking about, man.

    Youngblood Priest : So what? Now somebody's gonna work tonight, Freddie. You really shouldn'tve f*cked with my money, Freddie.

  • Youngblood Priest : Man, you white around the nose as a Georgia mule.

  • Georgia : What'll you do when you get out?

    Youngblood Priest : I don't know. Not so much what we do - it's havin' a choice. Bein' able to decide what it is I want. Not just to be forced into a thing, 'cause that's the way it is. I'll buy me some time, baby. Time that isn't all f*cked up with things we gotta do. Just to be free.

    Georgia : Will that make you happy?

    Youngblood Priest : I don't know. I don't know. I just know, I can't be happy the way it is now.

  • Youngblood Priest : [Naked in bed after taking a snort of cocaine]  You want a blow?

    Cynthia : Are you gonna leave?

    Youngblood Priest : Yep. I gotta make a pick-up.

    Cynthia : Then I don't want any. Some things go - better with coke.

  • Militant : Dig it, dope peddler. We're out here building a new nation for black people. It's time for you to start payin some dues, nigga!

    Youngblood Priest : I ain't givin' you shit! I'll tell you what you do, you go get you a gun and all those black folks you keep doin' so much talkin' about get guns, and come back ready to go down, then I'll be right down front killin' whitey. But until you can do that, you go sing your marching songs some place else. Now we're through talkin'.

  • Youngblood Priest : [Last lines]  All them honky pig partners you got ain't gonna be able to protect your ass either. Because, in case you thinkin' I'm tryin' to pull some of that old time nigger sh*t on you, Captain, I think you ought to know something. I hire the very best killers there *are*! White killers. White ones, baby! So, you better take real good care of me. Nothing, *nothing* better happen to one hair on my gorgeous head. Can you dig it?

  • Youngblood Priest : You don't own me, pig, and no motherfucker tells me when I can split.

  • Youngblood Priest : Okay, what's happenin'?

    Dealer : Fat Freddie, man.

    Youngblood Priest : What's a matter with the Fat Man?

    Dealer : The dude ain't got your money. He's been all stretched out. Like he's come in some money or somethin'.

    Youngblood Priest : That's his ass!

    Dealer : He's good for it. It's that bitch of his, you know, that's the problem.

    Youngblood Priest : I got 50 men out on the street. Now, if they all get bitch troubles, I starve. Is that it? Is that what you're tryin' to tell me, dude?

    Dealer : Priest, do what you want to do.

    Youngblood Priest : I want his ass out workin'!

  • Youngblood Priest : How long you gonna be?

    Eddie : [Playing craps]  Don't pull me out now. This niggas got a fist full of money and he's lettin' me double-up when I want. That's what I come down here for.

  • Youngblood Priest : This is a chance and I want to take it. Now. Before I have to kill somebody. Before somebody ices me. Are you with me?

  • Youngblood Priest : Look, don't do this to me man. Now, look, don't call ass on me man! I can't get the price or the quality any where else!

  • Militant : We'd like to talk to you, brothers.

    Youngblood Priest : We're waitin' on some people.

    Militant : Well, it won't take long. Besides, you got plenty of time for your brothers. After all, black folks been mighty good to you and you owe those people somethin' too.

  • Coke Buyer : [snorts some cocaine]  You always got some super fly sh*t. How much you got?

    Youngblood Priest : More than you need.

  • Eddie : Are you crazy? You know damn well who killed Scatter. And if we f*ck up, he'll kill us too. Besides, we got it beat. We'll make a fortune. Just don't rock the boat, man.

    Youngblood Priest : Its worst now than it was before. Look, that Man owns us. You understand that, Eddie? To him we're not real. He'll just use us and then kill us.

    Eddie : You have people been usin' me all my whole life. Yeah, that that honky's usin' me, so what? You know, I'm glad he's usin' me. Because I'm gonna make a piss pot full of money and I'm gonna live like a Prince - a f*ckin' Black Prince! Yeah, this is the life! I could be nothin' nowhere else. And about his killin' me? Sh*t, I don't care. As long as he gets me to live to be an old motherf*cker! And I ain't gonna do nothin' to him to kill me now!

See also

Release Dates | Official Sites | Company Credits | Filming & Production | Technical Specs


Recently Viewed